bilderurmittliv.blogg.se

Pictures from my life.

Victoriafallen

Kategori: Allmänt

I måndags var det äntligen dax! 
Den största anledningen att jag åkte till Zambia: se Victoriafallen! 

Jag hade sällskap av 4 härliga personer som jag träffat på hostlet jag bodde på. Så vi bestämde oss för att ha sällskap! 


Jislin, (nere till vänster) skön kille från Frankrike som oxå älskar glass lika mycket som jag! 

Malo (nere till höger) som oxå är från Frankrike. Han skulle kunna bli nästa mr bean, herregud vad många gånger vi skrattade åt honom när han på något sätt alltid lyckades glömma något eller utsätta sig själv för faror för att han inte tänkte innan han gjorde något! 

Lois (uppe längst till vänster) är från Venezuela men har även portugisiskt medborgarskap då hans föräldrar är därifrån. 

Och så Joanna (brevid mig) som är från Stockholm! Hon reser runt lite innan hon ska skriva sin master (skriver man en master eller är det det som är A,B eller C uppsats?)

Så vi var det perfekta gänget! Så sköna människor att dela denna upplevelsen med :D 

Så himla mäktigt att vara där och se det med egna ögon! Jag har inte insett hur brett fallet är förens jag var där, herregud det år helt enormt!!! Ser man till höjden och bredden så är det världens största vattenfall! 


Eftersom det är regnsäsong här så är Devils pool (googla om du inte vet vad det är) avstängd för att det är för kraftiga strömmar. Men det gjorde inget för vi gick ner på en stig till Zambezi river som börjar där fallet kommer ner. Där hittade vi ett litet fall där vi kunde gå och sätta oss i vattnet och så njöt vi av att vi hade hittat våran egen devils pool, som dessutom var helt gratis! 






Kommentarer


Kommentera inlägget här: