bilderurmittliv.blogg.se

Pictures from my life.

First flight

Kategori: Allmänt

Så idag var det dax, dagen då vi skulle flyga till Denver med trillingarna!
Med tanke på att vi bara är borta i 4 dagar så har vi väldigt mkt grejer med oss.
Vi checkade in två stora resväskor + 2 bags + en skidbag med tre par skidor, två vagnar, tre barnstolar och varsitt handbagage!!

Här ser det ut som att jag inte har ett barn, det är för att Cormac sover på min arm.

PS. Lägg märke till den stela killen i bakgrunden

Stora killar som sitter själva & delar på ett säte!

Det bästa med flygningen var, (förutom att alla tre skötte sig exemplariskt och inte blev ledsna en endaste gång) att vi fick en gratis cocktail eftersom vi flög på  thanksgiving day! Perfekt med tanke på att vi gick upp kl 02.40, så det vlev en kaffe med Bailys för mig så att jag kunde vakna till liv.

Update

Kategori: Allmänt

Igår när vi åkte bil så var det en magisk solnedgång!

Idag har jag och Meghan åkt skidor i Kirkwood

Och nu lite andra random bilder från den senaste tiden:

Kom ut från toaletten och hittar Declan utan byxor, Becan hade snott dom (se Beacan i bakgrunden som äter på byxorna)

Nya vinteroveraller, dom ser ut som tre söta blåbär!

Mycket nöjd kille som får hålla skeden själv!

Foppatoffla, rolig leksak enlig Declan

Snow

Kategori: Allmänt

Lite olika bilder från när vi har varit ute och lekt i snön vid olika tillfällen. Igår var det en månad kvar tills jag åker hem... Blandade känslor inför det, men jag längtar efter att få komma hem till familjen & alla vänner!

Skidsäsongen är häääär

Idag öppnade Kirkwood , som ligger ca 45 min ifrån vart vi bor.
Jag och Meghan åkte dit för att inviga skidsäsongen (eller tja, Meghan har redan åkt 3 ggr tidigare)
Vädret var perfekt, 10 grader och strålande sol! Vilken början på säsongen :)

Och efter några timmar i backen var det skönt att komma hem till det här:

Imorgon ska jag åka i Heavenly, som är skidområdet närmast där vi bor (tar 5 min med skidbuss som går 500 m från vårat hus!)

Veterans day

Kategori: Allmänt

Idag är det röd dag här i USA, veterans day så jag har varit ledig. Åkte och hämtade ut mitt säsongskort/liftkort.

Sen gick jag på bio och såg den nya Bond filmen

Har även hunnit göra pannkakor till frukost, och eftersom det blev så många så ska jag äta resten till middag :)

First down, aoooou

Kategori: Allmänt

Efter att vi kom hem från Utah så åkte jag & Martina till Reno för att kolla på när deras collegelag mötte Hawaii på hemmaplan!

Lycklig tjej på sin första amerikanska fotbollsmatch i USA!

Beställde en bakad potatis eftersom det var det enda vegetariska dom hade, förvåningen nör jag får den här gigantiska potatisen som är lika stor som en macka!

Under matchen hade dom en t-shirt kanon som sprutade ut massa tischor, Martina lyckades såklart fånga en trots att hon var en av dom kortaste på läktaren!!!

Matchen var jämn men slutade tillslut med vinst för Nevada wolfpack :)

Zion national park

Kategori: Allmänt

Våran sista dag i Utah spenderades i Zion national park innan det var dax för den 9 timmar långa bilresan tbx till Tahoe.

Så himla fin nationalpark!
Hajken vi hick på tog oss till två vattenfall, och väldigt häftiga omgivningar i miljön!
Jag kan verkligen rekommendera att vandra här i flera dagar, önskar vi här haft mer än 1/2 dag här!!

Bryce national park

Kategori: Allmänt

Dagen efter åkte vi vidare till Bryce national park, det påminner väldigt mycket om Grand canyon, säger alla som varit och sett båda national parkerna (jag har ju inte sätt Grand Canyon) med skillnaden att Bryce är mycket häftigare!

Vi stannade på vägen för att kolla på utsikten

Så häftigt! Jag är glad och tacksam över att jag får vara med om så himla mycket under tiden jag är här!

Capital Reef

Kategori: Allmänt

Innan vi lämnade Salt lake city åkte vi till flygplatsen och hämtade upp Martina! Jag kan inte bedriva lyckan och glädjen över att äntligen få krama henne igen, min fantastiska flickvän!

Vi åkte med Meghan & trillingarna till Capital Reef national park där vi fick bo på deras kompisars Ranch. Vi kom dit mitt i natten men när vi drog upp gardinerna på morgonen så kändes det som att vi skulle vara med i en film, landskapet vi såg framför oss var helt otroligt!!

Vi gick runt lite på tomten (som var flera hektar) och efter lunch åkte vi iväg på hike för att se en berömd "arch" alltså som en bro/båge som har uppstått i naturen av sten!
Fån tomten

I nationalparken på hike

Vandrar omkring

Så häftig arch!

Go Utes!

Kategori: Allmänt

För två veckor sedan var vi i Salt lake city för att kolla på en college match i amerikansk fotboll. Vi åkte dit med Kelly och Rick som är stora Utah fans. Det var trillingarnas första match och min första college match!

Efter första kvarten så kom regnet och öste ner! Det blev efter en jämn match vinst till Utah :D

Dagen efter åkte vi på en bakluckeloppis där dom bara sålde frilufsgrejer, som tält, skidor, utekläder, cyklar osv.
Jag hittade ett par pjäxor som bara blivit använda 10 ggr för 500 riksdaler, så naaaajs!