bilderurmittliv.blogg.se

Pictures from my life.

Tazara

Kategori: Allmänt

I tisdags kl 16 rullade tåget iväg från Dar es salam, bara en timme senare än avgångstid. 
På tåget så rullar allt på som det ska nästan hela vägen till gränsen. Men där tar det stopp i Mbeya, vi måste vänta på passerande tåg och blir ståendes i 2.5 h. 



Ironisk bild, var inte alls såhär glad när vi stannade! 


Sen kommer vi till gränsen vid Tumduma, pass och visum kontroll på den Tanzanska sidan och sedan samma sak på den Zambiska sidan, har ingen aning om hur länge vi stod där för jag gick och la mig efter att ha fått mitt visum stämplat. 
Tufftuff 

Fint landskap

Solnedgång 


Frukost utsikt

Njuter av livet


Rolig sak som hände när vi visade visum på Zambiska sidan så satt vi i restaurang vagnen och efter att tag när jag kollar bort mot min vagn så ser jag att det är tomt, vagnarna är borta!! Jag får panik eftersom all min packning var i min kupé och trodde att den hade åkt iväg! Andrew (en kille jag lärt känna på tåget) drabbades av samma panik, vi kollade på varandra och började asgarva! Vad är väl livet utan lite action? Personalen i restaurangvagnen såg och hörde våran chock så dem förklarade att det skulle kopplas på fler sovvagnar och att dem snart skulle komma tillbaka med våran vagn! 


Såhär såg det ut när vi kollade efter våran vagn!


Idag har jag njutit av att vara framme och ligga framför poolen! Imorgon åker jag vidare till Livingstone! "Bara" 6 timmar på buss...



Kommentarer


Kommentera inlägget här: