bilderurmittliv.blogg.se

Pictures from my life.

Internationella kvinnodagen

Kategori: Allmänt

Så var det dags igen, backpacker livet är inte alltid så glamoröst som folk tror. Och att ständigt vara påväg mot nästa resmål kan vara frustrerande! 
Igår satte jag mig iaf på bussen som skulle ta mig från Lusaka till Livingstone. Bland det första som händer är att en (enligt mig) galen pastor kommer ombord och börjar skrika ut sin predikan så att hela bussen ska höra, och han står och skriker ut bibelcitat och predikar i över 30 min! 
Smygfoto

Att jag har hörseln kvar är ett under! Och sen är det som med allt i Afrika, pengar, allt handlar om pengar så han vill såklart ha betalt av alla passagerare för att han har skänkt guds välsignelse över oss. Där gick min gräns, jag bad honom inte komma och stå och skrika i 30 min! 

Halva resan hade jag sällskap av en mor och hennes son, nyss fyllda 1 år. Mycket trevligare än den galna pastorn! 

Så efter 8 h var jag framme! Idag har jag slappat framför poolen, lagat mat för första gången sen jag lämnade Sverige! 





När jag skulle gå till bankomaten för att ta ut pengar hör jag trummor och trumpetande, så jag stannar upp och inser att det kommer en stor match gåendes på gatan! Flera tusentals personer som är ute och går för att visa sitt stöd till internationella kvinnodagen!




 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: