bilderurmittliv.blogg.se

Pictures from my life.

Familjen

Kategori: Allmänt



Tankarna snurrar runt och runt nu innan jag ska åka.
Det är så himla mycket jag vill hinna med innan jag åker, framförallt vill jag spendera tid med de människor som står mig närmast.
För att hinna med alla så känns det ibland som att min familj kommer i andra hand. Förut brukade jag tänka att dem alltid träffade mig så himla mycket mer än vad mina vänner gjorde, men nu, nu börjar det kännas tvärtom. Att jag träffar mina vänner mer än vad jag gör med min familj. Att vi bara ses när jag är hemma för att sova, det är mer sällan som vi gör något som en hel familj. 
Samtidigt så antar jag att det är naturligt att börja umgås mindre med familjen för att kunna hänga med det som kan bli min blivande familj. 
Men det gör ont i mig, tanken på att "växa ut" ur familjen. För det är det jag tror att jag gör, jag har bara inte sett det på det sättet tidigare.

Nu ska jag försöka att vara hemma så mycket som möjligt innan jag åker, för det är med min familj som jag har roligast och mår som bäst!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: