bilderurmittliv.blogg.se

Pictures from my life.

Tuende Zanzibar

Kategori: Allmänt

Klockan ringde 05.30 imorse, upp och hoppa för att dra på mig kläder, ta väskan och gå till Matatun (matatu är en mini buss för 14 pers, det är det vanligaste färdmedlet här i Kenya) för att åka till bussen som ska ta oss (jag reser med min vän Edo) till Dar Es Salam. 
Som vanligt är allt i Kenya polepole (väääldigt långsamt) så vi kommer med andan i halsen till bussen 06.57, tre minuter senare så åkte vi. 
Trafikkaos= jätte långa köer!


För 200 kr så åker jag i VIP avdelningen av bussen, AC, el uttag och framförallt stora säten med massa benutrymme! :)


Så nu efter att ha åkt över med färjan i Mombasa är vi nu påväg på riktigt! 


När vi kommit till Dar es salam ska vi ta färjan över till Zanzibar! 
Vi får se hur länge jag blir där, men jag tror att jag åker till tbx till Dar på söndag!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: