bilderurmittliv.blogg.se

Pictures from my life.

En annan sida av Zanzibar!

Kategori: Allmänt

Herregud vad grejer som har hunnits med på Zanzibar! 
Kom i tisdags morse kl 4 på morgonen med färjan och som alltid i Afrika så tar saker tid, så klockan var nog närmare 06.30 när vi blev upplockade! 
Jag och Edo bor och hänger med några som driver voluntär verksamhet här på Zanzibar. Dem är schyssta och guidar runt oss, visar en del av deras olika projekt och så. 

Dom senaste dagarna har vi hunnit med: vandra i grottor, hälsat på på en skola dit en del volontärer kommer för att lära barnen engelska, sett och fått plantera träd i mangrovträsken, gått flera timmar i "spice forest" en skog där det växer massa olika kryddor (peppar, chili, koriander, kanel) och även mycket frukt & grönsaker (banan, kokosnötter, avocado, kasava, nötter, ananas) som en kvinno grupp ser efter och skördar, för att sedan sälja på marknaden för att tjäna egna pengar! 
Åkt med båt till prison island och trott eller ej, jag har hunnit bada 3 gånger, träffat en svensk tjej från Norrköping och sett solnedgången! 

Såhär ser mina skor ut under efter att ha gått i mangrove träsken!





Kanelträd! Vet inte vad jag trott i hela mitt liv men inte trodde jag att kanel kom från träd...


Barnhem för muslimska pojkar 


Hade inte med mig något vatten när vi vandrade runt i spice forest, vilket var korkat av mig! Men som tur var så finns det ju massa palmer så det fick bli kokosnötsvatten som släckte min törst! 



Det enda jag inte har hunnit med är att tvätta, så imorgon får jag gå med äckliga insvetttade underkläder, men sånt är livet ibland!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: