bilderurmittliv.blogg.se

Pictures from my life.

Varför ledare?

Kategori: Allmänt

Varför är jag ledare? 
En viktig fråga som jag borde fått svara på innan jag blev ledare. 
Nu blev jag ledare iaf och har inte tänkt på frågan förens vi fick den för 1 vecka sedan när vi hade en föreläsning.

Nu har jag försökt reflektera lite och kommit fram till att jag gillar att se människor utvecklas och framförallt få vara en del till att personer utvecklas. Detta började när jag var tränare i gymnastik, se att ett barn tar in instruktionerna som jag ger, testar, misslyckas, testar igen och efter ett tag lyckas! Lyckan och glädjen som då uppstår i barns ögon är äkta och att sedan se barnet bli stolt över sig själv och växa lite som person är en fantastisk känsla, och det är den känslan jag är ute efter i mitt ledarskap! 
Pia Sundhage, en ledarskaps förebild!

I mitt nuvarande engagemang så ser jag mig inte som en ledare, för jag har ingen sådan position. Men jag förstår ifall folk ser upp till mig iom att jag sitter i förbundsstyrelsen. 
När jag rotar lite i mitt undermedvetna så tror jag att en av anledningarna till att jag tackade JA till att sitta i förbundsstyrelsen är för att jag då får förutsättningar till att ge unga de verktyg som dom behöver för att utvecklas! 
För lyckan och glädjen du ser hos ett barn ser du även hos tonåringar och unga vuxna när dom lyckas med något som de från början kanske inte trodde att dem skulle lyckas med!

Sen kan jag inte undkomma det faktum att jag gillar att vara ledare, få utlopp för min nyfikenhet genom att ifrågasätta massor och ta reda på varför vi gör som vi gör inom organisationen, genom att vara ledare kan jag ansvara för en hel del saker och det gillar jag. 
Men att jag gillar det kan till stor del bero på att jag vill ha koll på saker och det får jag genom att ansvara för dem! 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: