bilderurmittliv.blogg.se

Pictures from my life.

Bli kompis med sig själv

Kategori: Allmänt

Idag fick vi snacka vidare 2 & 2 om alla 15 ord vi fått (från 3olika personer som jag nämnde i ett tidigare inlägg) plus att den vi var med fick skriva 5 ord om den andra! Så totalt har jag fått 20 ord som beskriver mig och det var bara ett ord som blev sagt av två personer, glad. 

Det var spännande att få höra hur den andra personen som jag gjorde uppgiften med upplever mig, efter bara 3 veckor i samma klass! Jag blev förvånad över att min partner (i sammanfattning) såg mig som eftertänksam, att jag tänker till innan jag säger någonting och att det jag säger höjer nivån på hela disskutionen! 
Jag själv har inte alls reflekterat kring detta, utan tycker att jag säger det jag tänker på utan att tänka efter så mycket... Det här är något jag ska försöka reflektera över och tänka på när vi har gruppdisskutioner framöver! 
Hen upplever mig även som mycket bekväm, att jag inte är rädd för att säga vad jag tycker, jag känner mig hemma med alla i gruppen och är bekväm i att vara mig själv och göra saker som är bra för mig.
Fick även ord som äventyrlig, energisk, beslutsam, inkluderande och ogenomtänkt.
Jag sitter och tittar på papperet med alla ord och blir på något konstigt sätt nästan stolt över mig själv... Jag borde inte känna så för jag borde veta att jag är grym på alla sätt och vis! Men det gör jag tyvärr inte. Så jag ska fortsätta titta på papperet och suga in alla ord och djupdyka i min egna reflektion om mig själv och se till så att jag om 3 månader kan säga att jag vet att jag är grym! 

Jag måste bli min bästa kompis!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: