bilderurmittliv.blogg.se

Pictures from my life.

Det finns hopp!

Kategori: Allmänt

Idag gick jag uppför Flottsbro backen med Oscar. Det var jävligt jobbigt, vi försökte springa men insåg snabbt att det inte var någon ide för det skulle inte gå fortare utan vi skulle bara halka i leran och få börja om. När vi väl kom upp så satte vi oss ner i liften för att hämta andan och se på allt som låg nedanför oss. Efter ett tag så fick vi tillbaka energin och tog massa kort så vi skulle minnas hur fint det var att stå där uppe! 
Sedan började vi gå ner.



Jag skulle vilja likna det här med hur jag känner mig nu. Livet har varit en uppförsbacke och jag har ibland försökt springa men det har slutat med platt fall och allt har kommit ikapp mig. Men nu känns det som att jag har kommit till slutet på uppförsbacken och precis satt mig ned för att hämta andan. Jag kollar ned på allt som hänt och ser mycket skit men blir förvånad över att det mesta jag ser är övervägande bra saker, som vänner, familj, skola, jobb, framtidsplaner mm. 


Så nu ska jag hämta andan och samla krafter för att förhoppningsvis kunna börja gå ned. För nu har jag sett att det finns så mycket där nere som gör att jag vill ta mig dit igen och jag tror det går fortare att ta sig ner än vad det gjorde att ta sig upp! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här: