bilderurmittliv.blogg.se

Pictures from my life.

Äcklad och kär på samma gång!

Kategori: Allmänt



Min sista månad här i Kenya spenderas på en specialskola för barn och tonåringar med alla olika funktionsnedsättningar man kan tänka sig, autism, downs, microcyphalics, döva, cp skador, förlamningar osv osv!

Har varit där i 3 dagar nu och redan nu så mötes jag av kramar när jag kommer på morgonen! Det är så lite som behövs för att dom här barnen ska känna sig älskade. Ändå är det så få personer som ger dom den kärleken!

Idag fick jag höra en hjärteskärande historia om en av tjejerna som är här. När dom hittade henne för 2 år sedan så sålde hennes mamma henne till andra män så att dom kunde utnyttja henne sexuellt!
Jag blir så jävla förbannad när jag hör sånt här, hur f*n kan man utnyttja någon som varken kan röra sig eller kommunicera. Världen vi lever i är så sjuk!

Just nu väntar vi på att alla elever ska komma till skolan. Under skoltid så lever barnen på skolan och åker endast hem när det är lov.
Special skolan är stor, ca 350 elever!
Sen finns det en vanlig skola (primary school) med ca 1000 elever plus gymnasium (secondary school) med några 100 elever, så området är enormt!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: