bilderurmittliv.blogg.se

Pictures from my life.

Kwaheri

Kategori: Allmänt

Idag åkte Julie hem :(
Julie är den av alla voluntärer (10 st) som jag har jobbat/bott med som jag har gillat allra mest. Vi hittade varandra fort och insåg att vi var intresserade av samma saker, se och göra saker nu när vi är här. Humorn som bruden har är helt otroligt, har sällan skrattat så mycket som när vi vart tsm!
Det lär bli ett besök till Tyskland i slutet av året!



Idag har jag börjat packa min väska, för på måndag är det min tur att åka hem. Och det är med blandade känslor, jag tycker om Kenya, alla människor jag lärt känna, barn som är så himla söta och kärleksfulla, tonåringar som man får kämpa lite med, självständigheten i att få ta reda på hur allt fungerar och kunna gå ut när man vill utan att någon frågar vart man ska eller när man kommer hem (mamma, pappa, jag saknar det lite), upptäcktsfärderna i alla små gränder, att kunna äta mat för 10 kr, att ringa Jonathan eller George när jag vill åka någonstans.

Den sistnämnda ska jag gå och bowla med ikväll, när George sa att han drömt om att bowla sen han var liten så kändes det självklart att hjälpa till lite på traven så drömmen går i uppfyllelse :)

Kommentarer

  • Gunnel säger:

    Jag är så glad att du kom iväg Lina och att du fått uppleva och lära så mycket! Alla dessa upptäckter, erfarenheter och nya vänner kommer du att ha med dig in i din framtid!
    Men just nu sitter jag här och väntar på att du ska ringa och tala om när du kommer hem ...

    2014-02-04 | 09:54:23

Kommentera inlägget här: