bilderurmittliv.blogg.se

Pictures from my life.

Två ord sammanfattar denna morgon: sjukt och kaos

Kategori: Allmänt



Alltså på riktigt, det här är det värsta jag har varit med om trafikmässigt. I jämförelse med det här så kör Italienarna som gudar!
Att åka genom Mombasa i morgonrusningen är KAOS!
Bilar, bussar, långtradare, cyklister och människor på en väg.
Det sjukaste var när det körde 5 långtradare på rad och ALLA skulle köra om dom, så vägen som har 2 filer en för oss och en för mötande. Då börjar folk köra om i vägrenen och i det mötande körfältet!!! Hur fan tänker man när man börjar köra om 5 långtradare i det mötande körfältet mitt i morgonrusningen, det var ju inte direkt tomt och utrymme för omkörning, helt sjukt säger jag bara!
Har ni inte åkt bil i en afrikansk morgonrusning så är detta något ni borde uppleva för att det är så sjukt!!
Hur alla dessa människor har fått körkort är en stor gåta för mig, den ännu större gåtan är: HUR I HELVETE KAN DOM FÅ BEHÅLLA DET?!?!

Nu står jag på flygplatsen och väntar på att Lena ska komma, så snart är jag inte själv längre :D

Kommentarer

  • Gunnel säger:

    Vad kul!!!
    Inte trafikkaoset, utan att du fått en volontärkamrat! Hur länga stannar hon?

    2013-09-29 | 19:57:51

Kommentera inlägget här: