bilderurmittliv.blogg.se

Pictures from my life.

Tusker

Kategori: Allmänt

Igar sa träffade jag tva nya kompisar, Wayne och Steph.
Wayne är född här i Kenya men har bott i Uganda, Storbritanien och Australien. I Australien sa mötte han Steph som nu är hans flickvän. Dom är här i Kilifi pa semester med Waynes familj och igar gick dom förbi och sag skylten utanför som talar om att det här är ett barnhem sa da kom dom in för att titta och spela lite fotboll med kidzen. 
Eftersom det var tisdag igar (och där med dom sma fiskarna till middag) sa blev jag inbjuden till middag med hela Waynes familj. Efter middagen bestämde vi oss för att en öl vore pa sin rätta plats sa vi tog en tuktuk till Da coffe, som är en lokal pub här i Kilifi. 
Och väl pa Da coffe sa kom Waynes polare Josh och joinade oss, Josh är fran en stam fran västra Kenya. 
Riktigt trevlig människor som jag vet att jag kommer se mer av eftersom det visade sig att vi är grannar! :)
 
Och framföralllt sa skönt att ha nagra att snacka med, skratta, känna sig bekväm med. För Kenyanerna är trevliga, men jag vet aldrig ifall det är mig eller mina pengar som är ute efter, plus att när en 40 + are säger att jag är vacker sa känner jag mig mer obehaglig till mods än smickrad av det han sa!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: