bilderurmittliv.blogg.se

Pictures from my life.

Pizza har aldrig vart sa gott!

Kategori: Allmänt

Jag maste börja med att säga att jag just nu ÄR MÄTT! Otroligt skön känsla, at en hel Pizza till middag sa nu är jag nöjd och glad =)
 
Däremot är jag inte lika glad över det som haller pa att hända här pa barnhemmet. Jag behöver lite tips och rad fran er kära vänner för jag vet inte riktigt vad jag ska göra...
Den senaste tiden sa har nagra av dom äldre av tjejerna (12-15 aringar) börjat uppföra sig nochalant och är oförskämda mot oss, personal.
Dom kommer inte hem fran skolan för att äta lunch,
dom hälsar inte pa oss,
dom ska helt plötsligt bara ha nya saker, nya pennor, böcker, kläder, hygienartiklar osv varje vecka. Nu börjar jag nästan tro att dom bara vill ha nya saker för att kunna sälja till sina kompisar och sa för att fa pengar att köpa mat för i skolan för att slippa komma hem.
Sedan klagar dom pa att dom inte far nagon mat har och att dom maste ga med trasiga och smutsiga kläder, Vi tvättar 3 dagar i veckan.
När jag är i närheten sa pratar dom alltid pa Kiswahili sa att jag inte ska forsta vad det är dom säger. När jag säger till dom att prata engelska sa säger dom att dom har pratat färdigt och gar därifran.
 
Det här är ett beteende som började under lovet. och som har fortsatt nu när skolan har börjat och som jag tycker är jätte trakigt att se. Se att dom här unga, smarta, snälla tjejerna förändras sa fort gör mig illa till mods, är det nagot som har hänt dom som gör att dom agerar sa här, har nagon lovat dom nagot har utanför barnhemmet, det Finns sa mycket jag undrar över, som dom inte vill svara pa varken till mig eller till nagon annan!
 
 

Kommentarer

  • Cissi säger:

    Prata lite diskret med dem en och en? Typ fråga om nått hänt, att de alltid kan prata/berätta saker för dig eller nått?
    Konstigt att man som tjej inte har bättre råd om hur man ska hantera tonårstjejer. Det måste vara jättesvårt för dig :(

    Svar: Det är svart och situationen blir inte direkt bättre...Tyvärr! :(
    sexhundravarv.blogg.se

    2013-09-12 | 18:58:06

Kommentera inlägget här: