bilderurmittliv.blogg.se

Pictures from my life.

Ett annat liv...

Kategori: Allmänt

I gar var jag i en by ute pa landet, där en av tjejerna som bor pa barnehemmet hennes mormor bor där.
Byn ligger 45 min med bil fran Kilifi, och halva vagen far man aka i 20 km/h pga daliga och sma vägar.
Och dar mormorn bodde var det 4 sma lerhus dar det totalt bodde 11 personer i.
Dom torkade bönor och majs utanför hyddorna, odlar pumpor, barnen har en mil att ga till skolan enkel väg, man maste ga och hämta vatten varje dag osv.
Da inser jag hur bra jag har det här pa barnhemmet! Som har rinnande dricksvatten i kranen, tvättmaskin att tvätta mina kläder i, mat tre ganger om dagen osv.
Nästa vecka ska vi aka till en annan by där en annan tjej som bor här har släktingar. Vi far se om vi kommer dit för efter den senaste regnperiodern sa ska vägen ha fallit samman och inte sa mycket aterstr enligt rykten här borta, det atersta att se!
 
Slänger upp nagra bilder fran byn i ett annat inlägg!
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: