bilderurmittliv.blogg.se

Pictures from my life.

jambo

Kategori: Allmänt

Många verkar undra vad jag gör på dagarna. Det varierat från dag till dag men oftast vaknar jag runt 9-9.30 varje morgon och intar då min frukost.
På fm chillar jag mest, tar en promenad till stranden, staden, läser en bok, skriver brev eller något annat slappt. Vi (all personal) äter lunch vid 12.30, barnen äter i skolan.
Efter lunch hjäkper jag till med lite olika saker här" hemma" på barnhemmet som att tvätta, städa, handla, laga något som är trasigt, gör även lite pappersarbete etc.
15.10 går jag tiln kibdergarden vatje dag för att hämta Maureen, Flori och Brenda, när vi äntligen kommer hem så hjälper jag dom med deras läxor (helt sjukt att dom har läxor, dom är 4 och 6 år!!) Hänger med dom andra barnen som är hemma från skolan, vilket år dom som går i klass 1 och 3. Vid 17.30 kommer klass 4,5 och 6 hem!! Och varje dag kl 18.00 står middagen på bordet :)
Efter middagen så sjunger allihopa för att sedan be tillsammans. På kvällarna ser jag och mammorna som jobbar till att dom yngsta somnar och hjälper dom äldre ifall dom behöver något som tvål, nya böcker, ett spel eller så. Slutar oftast runt kl 20 och då tittar jag på en serie eller någon film för att sedan gå och lägga mig kl 22 för att sova 11 timmar!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: