bilderurmittliv.blogg.se

Pictures from my life.

Att borja kanna sig hemma

Kategori: Allmänt

Igar gick jag till Tuskys (motsvarigheten tll Ica maxi har nere) sjalv for forsta gangen. De tar inte svart att hitta, de tar bara att folja vagen fran barnhemmet tills man ar frame ca 15 min senare. Det som jag tycker ar skont ar att jag kanner mig saker med att ga sjalv har I Kilifi! Chansen att jag ska bli misshandlad, ranad, valdtagen, what so ever, ar lika liten som nar jag gar hem fran Tullinge centrum sjalv!
Idag skulle jag posta ett brev sa da fick jag se vart posten och varan (barnhemmets) post box ar, fick aven se vart doktorn haller hus. Vid forsta symptom pa malaria ska jag gad it med antingen mig sjalv eller nagot av barnen, da far man gora ett test som kostar 100 kenyanska shilling, dvs 10 svenska kronor och far 20 minuter senare reda pa ifall man har malaria eller inte! Lite skillnad mot att ga till vardcentralen dar man betalar 200 riksdaler!

Sa nu hittar jag till Tuskys, posten, doktorn, fruktmarknaden, banken, parken och massa annat!
Det ar skont for jag kanner mig mer hemma nar jag hittar och vet att jag kan ga dit sjalv och darmed inte ar beroende av att nagon annan maste ha ett arende till samma stalle som mig!

Nu nar jag hittar till dom mest nodvandiga stallerna sa borjar jag oxa kanna mig mer och mer hemma och inser att det har snart ar min nya vardag!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: